perjantai 8. maaliskuuta 2013

Piirakoita.

Mulla on välillä näitä piirakkakausia. Teen pikkupurtavaks sualasia piirakoita vähintään kerran viikosa. Ja sit taas kyllästyn, piirakat tullee jo korvistaki. Tälläi karpatesa ne on kivoja. Saas nährä koska taas tyrtyn.

Keitettyjä munia piirakasa.
Pinaattia, paprikaa ja hasselpähkinöitä
Pekonia, kesäkurpitsaa ja timjamia.

Piirakkakauren lisäks mulla on nyt hyytelökaakkukausi. Seki soppii mainiosti karppaamisseen. Minttusuklaakaakusta ja mansikkajukurttikaakusta oliki vähän aikaa sitte kuvat. Tosa on appelsiini-vaniljakaakku:

Turkkilaista jukurttia, kermaa, liivatetta ja luamuappelsiini kuarinens. Nii ja vähä karppisokeria. Pohjasa muna, mantelijauhoja, leivinjauhetta, psylliumia ja voita. Nii ja vähä karppisokeria.

3 kommenttia:

  1. Herkullisia! :)

    Mulla on välillä kuivakakkukausi, mutta viime aikoina on leipominen painottunut muihin kuin kuivakakkuihin. Toissa syksynä mulla oli omenaherkkujakso. :)

    VastaaPoista
  2. Jaa, kesäkurpitsaa voi laittaa piirakkaankin. Se on ollut meillä uusi tuttavuus ja olen vaan keitellyt sitä lihaliemessä. Täytyykin tuupata sitä piirakkaankin. Kaikki näyttää niin hyvältä, että epäilen ehkä vähän kuolanneeni näppäimistölle :D

    VastaaPoista
  3. Mää paistoin sitä kesäkurpitsaa kuutioina pekonin kans. Pannulla paistettuna se on mun miälestä parasta, kasvissyäjä-kaveri sano joskus, että ko kurpitsakiakkojen päälle ripotteellee paistaesa grillimaustetta ni se maistuu ihan lihalta. Mää en ihan niin kuvailis, mut hyvvää kumminki. Karppaajathan tekkee kesäkurpitsasta "pastaa", eli paistaa sen pitkinä suikaleina ja lisää pastaan sopivia sooseja ja aineksia. Ei hullumpaa sekään.

    VastaaPoista