perjantai 12. huhtikuuta 2013

Kevyt kalttaus, kiitos.

Mun liikuntaharrastus on lähteny vähä hittaasti käyntiin. Kävelen reippaasti viis minuuttia ja sit alkaa penikat sattumaan siihen malliin, että tekis miäli oksentaa. Siinähän sitä kunto kasvaa ko onnun takasin kotio. Mut ei hättää! Mulla on mun personal trainerini Tankki; melkein valmis fysioterapetutti ja urheiluhiaroja, salibandyn moninkertanen suamenmestari, verbaalivelho, älykkö ja omituisen huumorintajun omistaja. Kävin eilen Tankin hiarottavana, se irrotteli luun pinnasta lihasten kalvot (jottain semmosta se selitti), eiköhän ruppee koivet tokenemmaan ko on kunnolla kaltattu. Kauhiaa se oli, kiljahtelin ko tapettava sika. Ja tiätteks te sen vauvojen refleksin ko ne levittää käret säikähtäesäns? Ei se mihinkä ihmiseltä häviä, mää huiroin siinä pöyrällä ko mikäki. Tairan mennä ens viikolla uurestans.

Täsä vaiheesa oli viälä niiin mukavaa...

7 kommenttia:

  1. Kyllä se siitä lähtee, sitkeest vaa kestät hieronnat ja muut:)

    VastaaPoista
  2. Ihan kuulostaa teurastukseltä, kun kalvoja irrotellaan :) Tai kun ruuanlaitossa vaikka maksapihvejä tehdessä pitää kalvot irrottaa maksasta :)
    Koville ottaa liikuntakin...

    VastaaPoista
  3. Tiina12.4.13

    Mulla oli kans noi penikat vaivana jossain vaiheessa. Ite niitä kans irrottelin niin että pidin jääpussia säärellä ja sitte hieroin. Sattu kyllä ihan älyttömästi!! Katoppa että sulla on hyvät kengät ku mulla ainakin autto ku ostin kunnolliset lenkkarit.

    VastaaPoista
  4. Anonyymi12.4.13

    Mä olen nyt ihan pihalla: penikat, kalvot, kalttaus...mut jotenkinhan tää liikuntaan liityy. Tää käy aina vaan mielenkiintosemmaksi...

    VastaaPoista
  5. Mää oon kans ihan pihalla koko touhusta. Onneks Tankki neuvoo ja hiaroo. Kävin just lenkillä ja penikat rupes sattumaan vasta ihan lopuks, oi ku olin onnellinen! Oli siis hyätyä siittä hiaronnasta. Kai mun tarttee sitte ne kunnon lenkkarit hommata.

    VastaaPoista
  6. Määkin olisin yhdistänyt kalvot ja kalttauksen ruuan laittoon :) Ehdottomasti kunnon lenkkarit, jos jatkat urheilua. Huonoista kengistä voi tulla luupiikki jalkaan.

    VastaaPoista
  7. Juu no eihän toi kalttaus oo mikkään urheilu- tai hiarontatermi. Kunhan itte sanoin sitä semmoseks, kiskohan se Tankki niitä kalvoja luunpinnasta. Ja anonyymille tiaroks jos ei tiä mitkä on penikat, ni ne on noi säären etuosat. Ne säären lihakset ko on kirreellä, ni tuntuu kävellesä niinko luu katkeis. Ainaki mulla. Voi vaikka googlettaa penikkataurin. :-)

    VastaaPoista