sunnuntai 14. heinäkuuta 2013

Tahrojen tuho.


Moussakaa, suklaajätksiä, ruahoo, kuulakärkikynnää, mustikkaa, banaania, voikukanmaitoo ja kakkaa. Normaalit lapsperheen tahrat. Niitäpä tahkosin Buzzadorin testitilkkuun. Liotin tilkkua jonkun aikaa vetesä johon olin laittanu Vanish-jauhetta. Ruaho, kuulakärkikynä ja voikukanmaito jäi pesun jälkeen jäljelle, tosin niin himmeenä, että kirjavammasta kankaasta niitä ei näkis.


Testitilkkua paremmin pääsin selvyyteen Vanishista tositoimilla. Miähen valkosen collegetakin kaulus on ollu ihan karmee hien kellastuttama. Kaivoin sen kaapista, läästein siihen nestemmäistä Vanishia ja heitin viälä konneeseen vähä valkosille tarkotettua Vanish-jauhetta. Puhtaaks tuli, ja niin tuli orottamatta puhtaaks 8 kpl mun kalsareitakin. Mää oon vuaren verran jo kärsiny niitten ulkonäöstä, ovat olleet sen verran verellä sutattuja (naistenvaivoja nääs). En olis uskonu, että kymmenet kerrat puhtaaks yritetyt veritahratki voi lähtee yhtäkkiä täysin! Eipä tartte ennää harkita uusien kalsareitten ostamista. Tänks Vanish ja Buzzador!

Miähen paitoja.

***
Aina on joku joka ei tiiä mikä on Buzzador. Sehän on se kiva virma joka jakelee halukkaille tuatteita testattavaks ja mahrollisesti kavereille jaettavaks. Tuatteista kerrotaan oma miälipire virmalle ja kavereille, saa kehua ja haukkua. Jännää puuhaa tää buzzaaminen.

Oli hauskan painava paketti tällä kertaa. 

10 kommenttia:

  1. Mesis14.7.13

    Ai tuo Vanish on tosiaan noin tehokasta? Pitääkin sitä siten ostaa ja kokeilla.

    VastaaPoista
  2. Yes! Kiitos kun kirjoitit suoran arvion kokeilusta alkkareihin jotka on kärsineet "öljynvaihto" päivistä!
    Tätä ainetta täytyy munkin nyt ostaa kerta on noin tehokasta.

    VastaaPoista
  3. No se näyttää tosiaan olevan tehokasta! Eikä mun ees pitäny kokkeilla sitä alushousuihin, ne vaan sattu olemaan mukana konneesa. Ei tullu miäleenkään että ne tahrat voi saada viälä lähtemään. Siistiä, kirjaimellisesti!

    VastaaPoista
  4. Kiitos vinkistä, pitääpä kokeilla tuota puolison kellastuneisiin kauluspaitoihin.

    VastaaPoista
  5. Kappas, mul on ollu (ja on kyl edelleenkin) vanishin jauhetta kaapissa. Oon pettyny sen tehoon. Ehkä mun pitää tehdä siitä tahnaa ja esikäsitellä pikkusolun ulkohousut, kun ne ei lähtenykkään puhtaaks pelkällä pesuaineella. Täytyy myöntää, että viimeaikoina oon kyllä miettiny koko pesuaineen tehoa. Tuntuu että saman tuloksen sais pelkällä vedellä... Ehkä siks, kun ne vaatteet ei kuitenkaan ole niiiin likasia.

    VastaaPoista
  6. Joo, mää oon aatellu ihan sammaa. Yleens meillä on pyykki niin puhrasta, ettei varmaan tarttis pesuainetta ollenka. Laitan kumminki pualen annosta. Tahrat lähtee ussein ihan helposti, mut se voikukka on yks piru. Monta vaatetta on ihan pilalla. Tarttee varmaan kokkeilla niihin jottain tehokäsittelyä tolla Vanishilla, nyt ko mulla semmostaki ihmettä on.

    VastaaPoista
  7. Ookkona ollut pitkään tuon buzzadorin kanssa testailemassa? Nuo miesten kaulukset on kyllä huonoja puhistumaan normi aineilla.

    VastaaPoista
  8. Oonkohan mää nyt vajaan vuoden ollu Buzzadorina. 8 kampanjaa siältä on mulle tarjottu, 6 oon kelpuuttanu ja neljään oon päässy mukaan. Mää tykkään, mukava juttu.

    VastaaPoista
  9. Vanishi on kyllä hyvää tavaraa. Ne varmaan tiesi buzzadorilla, että mää olen vanishikoukussa ilman testaamistakin, kun en saanut tälläistä pakettia :D

    VastaaPoista
  10. Anonyymi20.7.13

    Pakko kehua! Olen käyttänyt Vanishia jo monta vuotta nesteenä. Omat puseroni onnistun töhrimään tahraisiksi, muut ovat meillä siistimpiä. Käytän nestemäistä Vanishia omalla tavallani eli painan tahraisen kohdan vasten pullon suuta ja "keikautan" pulloa niin, että tahra kostuu. Hyvin lähtee.
    En edes ole kokeillut jauhetta enkä nestettä pyykin sekaan kaatamalla.
    Saan joskus vanhoilla, pinttyneillä tahroilla pilattuja vauvanvaatteita hyväntekeväisyyttä varten. Suurin osa tahroista lähtee, kun käyttää Vanishia mun tavallani, antaa vaikuttaa hetken ja pesee pyykin 60 asteessa, jossa pesen muutenkin suurimman osan pyykeistä. Värit pysyvät hyvänä, valkoiset valkoisina.
    Ennen neuvottiin veritahrat pesemään kylmällä vedellä, mutta nyt pesuaineet ovat kehittyneet niin, että kuudessakympissä lähtee, myös pikkarit.
    Pyykinpesu ja -ripustaminen näyttää tekstin pituudella mitattuna olla mieli hommaani.
    Ilona

    VastaaPoista