lauantai 7. kesäkuuta 2014

Lauantain löyröt.

Olin tossa Loimaalla. Kävin Alastarolla Karkki ja kirppis -kirppiksellä. Siältä löytyy aina kivat ostokset, tällä kertaa nämä:

Norjalainen teekuppi tasseineen. Makso euron.
 Mää oon ihan rakastunu vaikken oo viälä ees kerenny siittä juamaan.

Arabian Sunnuntai-lautanen, vähä tommonen soikee, rakastuin siihenki. Punanen Sarviksen kulho makso saman ko mun vihree vastaava muinoin, 0,50€.

Tamara Aladinin Riihimäen Lasille suunnittelema Rengas-kääntömaljakko. Toisin päin ko kääntää ni saa kynttilänjalan. Takana näkyvän kulhon oon saanu kaverilta jo vuasia sitte. Maljakosa on huamaamaton kolhu, oli laskenu hinnan mukavasti kahteen euroon.

Mamma haki Martin tarhalta kesäkukkia. Mää oon jo aiemmin kesäkukkani ostanu, mut en voinu vastustaa kiusausta ja ostin pinkin kiinanruusun. Mulla on ennestään valkonen ja se on ahkera kukkimaan, kattotaan onks toi yhtä viitseliäs.

Siirsin sen Sarviksen purkkiin,
on inauksen enemmän tillaa juurilla.

10 kommenttia:

  1. Ihania löytöjä.
    Mie lapsena ihailin Tamara Aladinia, hänhän asui Poitsilan kartanossa Haminassa n.3km.päästä lapsuuden kodistani. Hän ratsasti aina upealla hevosella ja miusta Tamara oli kuinkuningatar siellä hevosen selässä.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ihan mahtava tarina! Kiitos! Määki ruppeen fanittammaan Tamaraa ko näen sen nyt ittekki kuningattarena.

      Poista
  2. Ihana toi kiinanruusu. Kukkii tosi kauniisti.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Toivottavasti kukkii ahkerasti vuosikaudet. Kiva kukka.

      Poista
  3. Mesis8.6.14

    Hienot astiat, hieno maljakko ja kertakaikkisen ihana kiinanruusu.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos, oon taas onnellinen löydöistäni. Piänestä sitä onnellistuu. :-)

      Poista
  4. Toi pinkki kiinanruusu on kyllä ihana! Mun kiinanruusussa (jonka ystävältä sain, viime kesänäkö), on sellaset lähinnä vaalean oranssit kukat...pinkki tai kirkkaanpunainen olis kauniimpi..
    Noi lasi-astiat on hienot ja kiva kun on samaa sarjaa molemmat! Mulla on yhet ton väriset kynttilänjalat.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Vähän sellanen lohenpunanen siis? Nätti varmasti sekin, jotenkin hyvin erottuva väri. Kummasti mää en meinaa huomata valkosia kukkia, seinä kun on vieressä kans valkonen. Jos ton pinkin nyt huomais...

      Poista